Massimo Canturi, CEO Comdata Group, pentru Ziarul Financiar: „Abilităţile de vorbire în limbi străine şi seriozitatea în muncă sunt punctele forte ale românilor”

Ziarul Financiar alocă un amplu spațiu, în ediția din 16 mai, companiei Comdata Group și CEO-ului acesteia, domnul Massimo Canturi.

Ziarul Financiar face un review al operațiunilor Comdata Group în România, unde multinaționala a pătruns în urmă cu 10 ani, ajungând, astăzi, la 3.200 de angajaţi în România. Compania are birouri în şapte oraşe (Bucureşti, Craiova, Constanţa, Piteşti, Buzău, Galaţi şi Brăila), a devenit unul dintre cei mai mari angajatori din sectorul serviciilor de externalizare şi are venituri anuale de aproape 150 de milioane de lei.

„Seriozitatea acordată muncii com­binată cu abilităţile ro­mâ­nilor de vorbire în nume­roase limbi străine au trans­format România într-o destinaţie preferată („country of choice“) pentru jucă­torii din industria serviciilor de exter­na­lizare (business process outsourcing) în ultimii 15 ani“, a declarat Massimo Canturi, CEO global al Comdata Group, într-un interviu acor­dat ZF.

La nivel global, Comdata are 49.000 de angajaţi în 22 de ţări, care sunt vorbitori de 30 de limbi străine diferite. În România, compania furnizează în special servicii pentru clienţi italieni, dar are şi clienţi pentru care suportul este realizat în limba română.

În ceea ce priveşte planurile de viitor ale Comdata în România, Massimo Canturi spu­ne că ţinta organizaţiei este de a menţine o prezenţă solidă în România şi de extin­de gama de servicii oferite de angajaţii locali.

La nivel global, veniturile estimate ale Comdata pentru anul acesta sunt estimate la 1 miliard de euro, iar compania plănuieşte să se extindă pe piaţa serviciilor de externalizare de tip business process outsourcing în Europa.

Ce a mai spus Massimo Canturi, CEO Comdata Group, despre:

♦ Tendinţele din industria serviciilor de exrernalizare la nivel global

„Suntem optimişti în ceea ce priveşte viitorul businessului nostru şi în ceea ce priveşte creşterea nevoii de interacţiune umană. Volumele de business vor continua să crească şi toată creşterea cererii de servicii de outsourcing va veni din sectoarele netradiţionale, precum servicii financiare, e-commerce, retail şi automotive. Acest lucru va conduce la o consolidare şi mai puternică a jucătorilor din industria serviciilor de externalizare. Noile tehnologii folosite de oameni devin din ce în ce mai importante: toţi avem mai multe echipamente şi servicii care folosesc tehnologia la domiciliu, care necesită suport; la nivelul interacţiunii cu clienţii, avem mai multe canale, cum ar fi chat-urile, chatbot-urile şi aplicaţiile care determină companiile să interacţioneze mult mai des cu clienţii. Din perspectiva noastră, vom continua dezvoltarea unor tehnologii noi care să ne ajute să automatizăm unele procese (de exemplu, robotică, inteligenţă artificială), să analizăm mai bine datele şi, de asemenea, să îmbunătăţim procesele interne”.

♦ Viitorul industriei de servicii de externalizare în Europa

„Fără îndoială că afacerile din industria serviciilor de externalizare vor continua să crească şi deocamdată nu cunoaştem nicio tehnologie care să modifice fundamental experienţa clienţilor. În viitor, îmbunătăţirile vor veni în zona contactului cu clientul pe fondul avansului tehnologiei (inteligenţă artificială, automatizarea proceselor etc.) astfel încât clientul să aibă parte de o experienţă rapidă şi simplă, aşa cum se aşteaptă.

Orice dispozitiv sau tehnologie care va fi utilizată următoarea etapă în deservirea clientului va folosi metode pentru a detecta, a anticipa şi a ne proteja de consecinţe negative / neplăcute, variind de la siguranţa personală la activităţile zilnice, prin utilizarea IOT cu inteligenţa artificială, data analytics şi intervenţia umană. În loc să rezolvăm o problemă, vom putea să o prevenim, iar aici putem vorbi de aspecte precum reaprovizionarea supermarketurilor, întreţinerea maşinilor, problemele medicale sau întârzierile în cazul călătoriilor”.

Articole asemanătoare